dinsdag 14 december 2010

Mijlpaal: Tickets geboekt! (NL)

We zijn weer een stukje verder met de voorbereidingen van de reis.  De tickets zijn geboekt en op 1 januari 2011 gaat ons nieuwe leven dan echt beginnen! Om 10.30 vertrekken we vanaf Schiphol naar Kaapstad, Liek & Jeroen: here we come! We begrijpen dat dit voor alle thuisblijvende fans geen handige tijd is, dus het is je vergeven als je ons niet wilt komen uitzwaaien ;-)

Ook alle andere vluchten zijn nu geboekt, dus we weten al dat – als alles goed gaat - we op 27 juni 2011 om 18:05 vanuit Bangkok gaan landen in Dusseldorf. Hoe raar is dat dan?!

Op het werk wordt het nu wel erg definitief, mijn opvolgster is al begonnen. Ik ben haar nu aan het inwerken en heb er alle vertrouwen in dat ze mijn taken goed gaat overnemen.  Mijn aardige collega’s hadden een afscheidslunch gepland, zodat ik me mentaal kan voorbereiden op het afscheid.

Verder heb ik een eerste wereldreisshock opgedaan. Het leek me een goed idee om mijn rugzak even te ‘proefpakken’ met alles wat mee moet. Dit bleek wat uitdagender dan gedacht, ik had eigenlijk alleen nog maar de kleren en schoenen bij elkaar gezocht en toen zat de tas al vol. Dit was dus zonder toilettas, boeken, laptop, klamboe etc. Ik werd er spontaan depressief van, dus alles er maar weer uitgekiept en in boodschappentassen op zolder gezet. Hier staat het te wachten tot ik de motivatie vind om een verder selectie te maken.  Gelukkig lees ik in het Gap Year Book van Lonely Planet dat dit een normaal verschijnsel is, en dat het bij de 3e pakpoging ongeveer goed moet zijn. 2 More to go!

4 opmerkingen:

  1. Hallo lieve schatten,

    Hier dan eindelijk een berichtje van ons! Nog maar 5 dagen en dan gaan jullie al vertrekken, ik blijf het een raar idee vinden!!!

    Maar wij gaan gewoon verder met werken en natuurlijk groeit ons kindje in mijn buik lekker verder, maar ondertussen volgen we jullie avonturen via de site en ik kijk nu dan ookal uit naar jullie eerste verhalen!!

    Geniet maar lekker, succes met de laatste voorbereidingen en we bellen nog ff voordat het 1 januari is!

    Dikke kus
    Wilma, Jeffrey, Jami en ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Stefanie en Erik,

    Graag wil ik jullie een hele goede en onvergetelijke wereldreis wensen!
    Ik ga jullie verhalen zeker volgen.

    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag lieverds,

    Wat raar dat het al bijna zover is. Het was heel erg leuk om al jullie voorbereidingsverhalen te horen en ik verheug me al over de verhalen van jullie avonturen.

    Erik, nog succes met het inpakken van je tas.

    Veel liefs Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi,

    Toch nog gelukt om me hier aan te melden :-)

    Morgen is het al zover. Spannend!!! Nogmaals een heeeele fijne, mooie en veilige reis gewenst!

    Als onze ukkepuk er is, horen jullie dat natuurlijk en we vinden vast een mogelijkheid om hem even te 'showen'.


    Liefs,
    Saskia.

    BeantwoordenVerwijderen